مامان آراد هستم یک کاردمان

یه وروجک که این ور اون ور میره باید چیا بلد باشه ؟ ( کوکان یکسال به بالا)

1400/4/11 2:37
نویسنده : فریده
38 بازدید
اشتراک گذاری

خب خب بریم سراغ وروجکای بالای یسال ببینیم چخبره ...😜


نقاط عطف ماه 13-18

نقاط عطف حرکتی :
 
به طور مستقل راه می رود
برای برداشتن یک اسباب بازی اسکات می کنید
دو جسم را روی هم قرار می دهد
نقاط عطف حسی : 
در لباس پوشیدن و لباس پوشیدن کمک می کند
یک برنامه خواب منظم دارد
تنوع فزاینده ای از غذاها را می خورد

نقاط عطف ارتباطی : 

تا 15 ماهگی:

ممکن است 5-10 کلمه استفاده کند
اصوات و حرکات را با هم ترکیب می کند
الفاظ و اعمال ساده را تقلید می کند
به طور مداوم از دستورالعمل های ساده پیروی می کند
علاقه به تصاویر را نشان می دهد
می تواند 1-2 قسمت از بدن را در صورت نامگذاری شناسایی کند
50 کلمه را می فهمد.

تا 18 ماهگی:

به سوالات پاسخ می دهد
کلمات شنیده شده در مکالمه را تکرار می کند
همچنان به تولید غبغب مانند گفتار ادامه می دهد
به اشیا  آشنا و افراد در تصاویر اشاره می کند
"در" و "روشن" را می فهمد
با تکان دادن سر به سر بله / خیر پاسخ می دهد

نقاط عطف تغذیه ای : 
انواع غذاهای رومیزی ریز خرد شده را افزایش می دهد
از یک فنجان نگه می دارد و می نوشد

نقاط عطف ماه 19-24

نقاط عطف ارتباطی :
تا 21 ماه:

حداقل از 50 کلمه استفاده می کند
به طور مداوم از کلمات جدید تقلید می کند
اشیا و تصاویر را نام می برد
ضمیرهای ساده را می فهمد (من ، تو ، من)
هنگام نامگذاری 3-5 قسمت از بدن را شناسایی می کند
به سرعت کلمات جدید را می فهمد

در 24 ماهگی:

شروع به استفاده از 2 عبارت کلمه ای می کند
از ضمایر ساده (من ، تو ، من) استفاده می کند
کلمات عملی را می فهمد
در حین بازی تظاهر از حرکات و کلمات استفاده می کند
دستورالعمل های مربوط به 2 مرحله را دنبال می کند "کت خود را بردار و برای من بیاور"
از گوش دادن به داستان ها لذت می برد

نقاط عطف 2-3 ساله

نقاط عطف ارتباطی

تا 30 ماهگی:

به طور مداوم از 2-3 کلمه استفاده می کند
از "در" و "روشن" استفاده می کند
حداقل 50٪ از گفتار توسط مراقب قابل درک است
دستورالعملهای 2 مرحله ای غیرمرتبط را دنبال می کند ، "توپ را به من بدهید و برو کت خود را بگیرید"
اسامی و ضمایر اساسی را می فهمد
"مال من" و "مال شما" را می فهمد

در 36 ماهگی:

سوالات "چه" و "کجا" را می پرسد
از جمع استفاده می کند ، به عنوان مثال "سگ ها"
بیشتر گفتار توسط مراقب قابل درک است
درک ساده مفاهیم شامل رنگ ، فضا ، زمان
س .الات "چرا" را می فهمد
بیشتر جملات ساده را می فهمد
نقاط عطف گمشده :
اگر کودک شما به مراحل اصلی رشد خود نرسیده است چه باید کرد
اگر کودک شما یک مرحله رشد را از دست داده است ، با یک متخصص کاردرمانی قرار ملاقات بگذارید تا از او در مورد چگونگی پیشرفت کودک خود بپرسید!

به یاد داشته باشید هر نوزادی متفاوت است و نقاط عطف معمولاً در یک محدوده سنی عمومی اتفاق می افتد.

سالهای اولیه کودک از مهمترین سالهای رشد آنها است ، به همین دلیل تشخیص زودهنگام و مداخله زودهنگام بسیار حیاتی است.

پسندها (1)

نظرات (1)


24 تیر 00 19:20
سلام من ستایشم قبلایکوبلاگ دیگه داشتم که مسدود شد این وبلاگ جدیدمه فالو شدی لطفا فالو کن♡
فریده
پاسخ
سلام حتما عزیزم